MÚSICS DEL MIGJORN

Proposta d'activitats de reforç 

Vet aquí que aquesta setmana vos presentaré com a recordatori la 
Classificació de les veus Humanes




Començarem per la veu de SOPRANO (veu femenina)

Una soprano és la cantant femenina amb la veu més aguda. 
Les sopranos tenen un timbre clar i brillant.

Ària de la Flauta Màgica de W. A. Mozart


Seguirem amb la veu de MEZZOSOPRANO (veu femenina)

Són veus de timbre rotund i bastant més greu que el de la Soprano.

Caro Mio ben (Giordani)

A continuació acabam les veus femenines amb la veu de CONTRALT (veu femenina)

Són les dones que arribem a les notes més greus.


Bach: Erbarme dich, mein Gott (Matthäuspassion)



Seguirem amb la veu de CONTRATENOR (veu masculina)

El contratenor es el cantant adult que canta amb el tipus de veu masculina més aguda, utilitzant el "falsetto", la veu de cap i de pit. 

Ombra mai fu. G. F. HÄENDEL



Ara ens endinsarem en la veu del TENOR (veu masculina)

És la veu més aguda de les masculines, si ecceptuam els contratenors. Musicalment, és la veu més escasa de les veus d'òpera. En general, els bons tenor tenen molta feina als teatres de tot el món.

Granada (Agustin Lara)

Toca el torn a la veu de Baríton (veu masculina)

És el tipus més comú de veu masculina, situada entre la del baix i la del tenor.

Alma de Dios (Sarsuela)

I acabarem les veus masculines "adultes" amb el  BAIX  

Un baix és el cantant masculí amb la tessitura més greu. El timbre de la veu és molt fosc. En òpera i en la música coral un baix és un cantant masculí capaç d'aconseguir el rang més baix o greu de la veu humana.

The Trumpet shall sound. G.F. Häendel


VEUS INFANTILS / VEUS BLANQUES

Són les veus dels nins i les nines. Les veus infantils s'acaben quan entren en la pubertat. Normalment, entre els 12 i 15 anys és produeixen les tranformacions en el canvi de veu. Aquest canvi és més brusc en el cas dels nins.

La Nuit (Rameau)


Nou contingut de flauta. Pels més atrevits i atrevides, aquí teniu dues partitures més de flauta.





----------------------------------------------------
Proposta d'activitats musicals dirigida a les dues comunitats (del 27 d'abril a l'1 de maig)

1- Treball d'entonació vocal. Molt de vosaltres recordareu el que és la fonomimia. Pels que no ho recordin, aquí hi ha una mica d'informació.

Fonomimia: S'asigna un gest amb la mà al nombre i so de la nota. Es un procediment extes pel mètode Kodaly. Es una manera clara per veure el perfil melòdic, treballar l'audició interior, desenvolupar el cant i sobre tot, adaptar l'entonació a aquells que vos costi un poc més la situació espaial de les notes musicals dins del nostre sistema occidental.

Aquí teniu les posicions perquè en pogueu practicar.



2- Seguim repassant una mica més el llenguatge musical. En aquesta ocasió presentam les 4 grans Qualitats del So. Recordau que qualsevol so que podeu emetre, ja sigui amb el vostre cos o amb qualsevol objecte/instrument, el podem classificar segons les qualitats del so que produeix. Aquí teniu una taula explicativa per fer-ne el repàs.


3- Per aquesta setmana propera, coneixerem una mica més el fenòmen THE BEATLES. Una banda anglesa que als anys 60 va sorgir i propiciar uns canvis molt novedosos a nivell de compondre cançons que avui en dia encara són molt seguits per molts d'artistes actuals. 


La història de The Beatles comença en Liverpool, una ciutat portuària i industrial del centre d’Anglaterra, amb un intens tràfic marítim cap als ports nord-americans i europeus.
John Lennon i Richard Starkey (Ringo Starr) van néixer en 1940, Paul McCartney en 1942 i George Harrison en 1943. La vida de tots ells va ser la de nois de barri de classe mitja baixa. La infància més turbulenta va ser la de Lennon, el pare del qual va abandonar a la seva mare qui, tanmateix, va morir atropellada per un policia borratxo. Per contra (com gairebé sempre) el paper oposat el va tenir McCartney, que va néixer en una família més “normal” en la qual va rebre les seves primeres nocions de música.
Els inicis de The Beatles arrenquen des de les primeres festes estudiantils i actuacions en salons parroquials i cerimònies familiars amb distintes formacions i noms com The Quarrymen. El grup es professionalitza quan embarquen cap a Hamburg John, Paul i George (els tres amb guitarres) més Stuart Stuclife al baix i Pete Best a la bateria. És a Hamburg on realment es puleix el grup en nits interminables tocant a tot volum en bars de mala mort.

De tornada a Liverpool (a Hamburg es van deixar a Stuclife) comencen a tocar regularment en The Cavern, un pub de ball amb música en viu diàriament. Aquest pub, avui demolit, és el veritable punt d’arrencada de la llegenda. En una d’aquestes actuacions són vists per Brian Epstein, un comerciant que dirigia una botiga de discos, qui els aconsegueix una sessió amb George Martin, un productor de la EMI dedicat a buscar nous talents. En les audicions, Martin va decidir que no li agradava com tocava Pete Best, i la resta del grup va decidir donar-li l’esquena amb la condició de gravar el disc i van ficar a Ringo Starr. Al setembre de 1962 es grava Love me do que obté un acceptable èxit i arriba al Top 20 de singles, el que els obre el camí per a iniciar una reeixida gira nacional. Ja en 1963, Please, please arriba al nombre 1 a Anglaterra i la fama de The Beatles comença a créixer desmesuradament.

A mitjants de 1963 surt el seu primer LP Please, please que té un èxit arrasador i a partir d’aquí inicien una carrera imparable d’èxits. Amb la gira pels Estats Units, la seva fama ja es fa mundial i arriben al màxim reconeixement quan la Reina d’Anglaterra els nomena Cavallers de l’Imperi (entre les protestes d’altres velles glòries) i quan són elegits per a inaugurar amb All you need is love el primer canal internacional de televisió.
No obstant això, esgotats per les gires, les presentacions, les intervencions públiques, els homenatges, etc., The Beatles abandonen els concerts en viu a partir de 1966 (les seves cançons també s’havien fet massa complexes per a ser interpretades en directe) i es dediquen a fer discos.
A partir de 1968, les relacions entre Lennon i McCartney comencen a tibar-se. No crec que es degui només a l’aparició de Yoko Ono o a les pretensions empresarials de McCartney i el seu entorn; segurament seria tot això i moltes més coses i, fonamentalment, al fet que a més de ser uns genis, haurien d’haver estat unes persones perfectes per a aguantar-se quinze anys sense barallar-se, sent tan distints com eren. Des de 1969, el grup deixa d’existir com a tal. Es grava la pel·lícula-documental Let it be i mentre es realitza el procés de producció i muntatge del LP i de la pel·lícula, graven un últim disc, Abbey road en el qual recullen les seves últimes cançons, temes inacabats i una espècie de mix de restes. Això és l’últim que fan. Quan surten el disc i la pel·lícula Let it be el 1970, el grup ja no existeix.
El grup, per altra banda, mai es va tornar a reunir ni ho tornarà a fer per la tràgica mort de John Lennon, assassinat el 1980 a Nova York. La tecnologia ha fet possible que encara es publiquin temes inèdits amb la veu de Lennon i altres experiments però, clar, ja no és el mateix.
Amb tota aquesta història, el que hem de dir que la seva música és la base de la nostra música moderna, la nostra música pop. I encara la seva música sona igual de fresca i divertida, i enganxa a tothom.









4- Finalment, vos convido a mirar un video. En aquesta mescla de cançons, només utilitzen la veu per cantar. NO HI HA MÉS INSTRUMENTS. Mirau quina cosa tant difícil de fer....però amb paciència, treball i un bon instrument (veu)...es pot arribar a aconseguir.



Nous missatges i videos dels alumnes Músics del Migjorn.

Moltes gràcies Martí Cortès, Pau Rigo Mateu i Hugo Paredes pels vostres missatges

Audició d'en Tristán Mayol al teclat. Moltes gràcies Tristán....ETS UN ARTISTA!!!


Pràctica rítmico-instrumental d'en Guillem Ferrer amb la caixa xinesa. Moltes gràcies Guillem



Aquí teniu el correu de Músics del Migjorn per rebre les vostres pràctiques meravelloses. 
musicsdelmigjorn@gmail.com
-------------------------------------------------------------

Proposta d'activitats (del 20 al 27 d'abril)

Dirigida a: 
- Comunitat de Mitjans i Comunitat de Grans -


- Aquesta setmana proposam un treball d'estudi que gira al voltant de les diferents famílies d'instruments.

- Fixau-vos bé amb les 3 grans famílies:

Instruments de Vent

Instruments de Corda

Instruments de Percussió

.......i les seves variants















- Finalment vos proposam l'audició d'una de les grans obres mestres de la música sinfònica-coral....Una part de La Sinfonia nº9 en re menor, op.125, coneguda també com a "Coral", és la darrera sinfonia completa del gran compositor alemany Ludwig Van Beethoven. Una de les obres més trascendentals, importants i populars de la música i l'art.



Una curiositat, algú em podria explicar què fa aquesta al·lota que surt agenollada al vídeo que veuràs a continuació?



---------------------------------------------------------------------------------


Dos regalets he rebut aquests dies:


Aquí podeu veure na Maria Almodóvar practicant els ritmes que vaig penjar fa unes setmanes. Ho fa perfecte.
Moltes gràcies Maria!!!


N'Oscar Moya està practicant la flauta dolça a tope. En aquesta ocasió, utilitza de base, una pista de Karaoke per seguir el seu aprenentatge. Molt bona feina Oscar!!!







Aquí teniu el meu contacte per si em voleu enviar algun comentari, activitat o proposta.


musicsdelmigjorn@gmail.com


Proposta d'activitats (del 6 al 20 d'abril)

Començam la setmana amb més música. Aquí teniu unes quantes partitures més per poder treballar des de casa.

Aquestes partitures van dirigides especialment a la comunitat de Grans. Les dues partitures presentades ja les hem treballades a classe per tant, només cal que practiqueu una bona emissó del so

*Si algun valent o valenta de 3r s'apunta a practicar aquestes partitures....


---------------------------------------------------------------------------------
Comunitat de Mitjans

Aquí teniu uns fulls de cartells rítmics per anar recordant les figures rítmiques que hem treballat a classe.

---------------------------------------------------------------------------------

Bon dia families, esper que aquest confinament que hem de patir tots, acabi el més aviat possible. Som en Guillem i seguirem fent música des d'aquest bloc.

Vos aniré penjant materials de música i ho faré per comunitats. Aquests materials seran variats i divertits sempre dins dels blocs de continguts que ens toca seguir.

Música 1 - Demà és divendres i com sempre hem fet, toca llevar una cameta a sa Jaia Corema. (Avui he pogut xerra amb ella a l'escola). M'ha comentat que està una mica trista, ja que està sola a l'escola i ningú li diu bon dia.

Proposta: Demà divendres 20 de març, pot ser una bon dia per fer una Jaia de Corema cassolana i animar-vos amb la resta de la vostra família a llevar-li una cameta....sempre cantant la "nostra cançó"

Jaia Corema , Jaia Corema
diu que no pot caminar.
Té moltes cames i s'entrebanca
entre tots l'hem d'ajudar.
I és que n'hi hem de llevar una
una, una, una,una
i és que n'hi hem de llevar una
fins que no n'hi quedi cap.




Canon per practicar

Bones a tothom, alumnes i famílies. Aquí teniu una nova proposta pels meus enyorats Músics del Migjorn.


He escollit la cançó Frère Jacques (Anònim)

Proposta:
Va dirigida tant a la comunitat dels mitjans com a la comunitat del grans.


Si vos sembla, haurieu de cantar la cançó el millor possible. 

Després podeu convidar a germans, germanes, pares i padrins perquè pogueu fer un canon junts. (segur que serà molt divertit)  

Amb dos grups de canon serà suficient.



    Flauta: A partir de 3r, ja podeu intentar practicar aquesta cançó amb la flauta. A l'escola l'hem feta sovint, per tant, tots la coneixeu.


    Recordau a fer una mica de repàs de les figures i les notes que hi apareixen.

    Molta sort simpàtics!!

    *El Canon serà efectiu quan el primer grup entri al compàs número 3, i el segon grup comença a l'inici.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada