CIÈNCIES

PROPOSTA PER LA SETMANA DEL 1 AL 7 DE JUNY
L'EDAT MITJANA 
AQUESTA SETMANA SEGUIREM AMB ELS TEMES DE LES ETAPES DE LA HISTÒRIA I DESCOBRIREM COSES DE L'EDAT MITJANA, UNA ETAPA QUE VA DURAR UNS 1000ANYS.
COM A CURIOSITAT I PER INTRODUIR EL TEMA PODEU VEURE AQUEST VÍDEO QUE MOSTRA COM AVUI , UN GRUP DE PERSONES,ESTAN CONSTRUINT UN CASTELL AMB LES MATEIXES TÈCNIQUES DE L'EDAT MITJANA.
PROPOSTA PELS NINS I NINES DE 1r i 2n de primària
1.UNA VEGADA VIST EL VÍDEO POTS FER UN DIBUIX D'EN CRISTÒFOL COLOM I ESCRIURE AQUELLES COSES QUE SÀPIGUES D'ELL. 
2. TAMBÉ POTS DIBUIXAR UNA CARAVEL·LA  I ESCRIURE EL QUE VULGUIS DEL VIATGE DE COLOM.
PROPOSTA PELS NINS I NINES DE 3r I 4t DE PRIMÀRIA 
Ah ! aquí vos deixam el Video que ha enviat en Rocco, esperam que vos sigui útil

PROPOSTA PELS ALUMNES DE 5è i 6è 
Recordau que esperam ens envieu les propostes fetes  o fotos d'elles  als nostres correus de contacte :
Maria Colom : mcolom1965@gmail.com
Magdalena Ramos:sonsostre@gmail.com 
Altres vídeos o power-points que vos poden interessar són:

per a 5è i 6è, la vida a l'Edat Mitjana 

   PROPOSTES PER LA SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG
VOS PROPOSAM TREBALLAR UN POC DE GEOGRAFIA AMB LES PROPOSTES  QUE HI HA A CONTINUACIÓ DEL VÍDEO I LES FOTOS.
AVUI EN ROCCO ENS HA ENVIAT LES FOTOS DE LA PROPOSTA DE RELLEU DE COSTA.





 EN PAU RIGO  HA FET LA PROPOSTA DEL RELLEU I AQUÍ  VOS DEIXAM EL VÍDEO QUE  ENS HA ENVIAT QUE  POT SERVIR PER AGAFAR IDEES:



EN MILO CASAL ENS HA ENVIAT LA FOTO DEL PROCÉS QUE HA SEGUIT PER REALITZAR EL TREBALL DEL RELLEU I UNA FOTO DE COM LI HA QUEDAT AL FINAL.




COMUNITAT DE MITJANS:


En primer lloc vos proposam mirar aquest  vídeo .

Una vegada vist el vídeo podeu fer una de les 3 propostes següents:
nº 1. Dibuixar i pintar un dibuix amb les diferents formes de relleu d'interior i de costa de la Terra .
nº 2. Treballar les formes de relleu de costa de la Terra a partir dels imprimibles Montessori que vos deixam a continuació:  imprimibles 1       

 -Podeu imprimir les etiquetes i relacionar nom i forma senzillament o reproduir-les amb plastilina. Si no teniu impresora podeu dibuixar a un paper o cartolina les formes de relleu de costa i escriure els seu nom.
Aquí vos deixam les instruccions més detallades



nº3. Representar  amb plastilina les formes de relleu d'interior i aquí vos deixam una foto  exemple.


                          COMUNITAT DE GRANS
En primer lloc vos proposam mirar aquests vídeos que vos deixam a continuació:
- Aquest primer parla del relleu d'interior, dels relleu de costa i del relleu oceànic vídeo relleu

- Aquest segon video  està pensat per primer d'eso , però  està molt bé vídeo més elevat

Una vegada vists els vídeos podeu fer una de les 4  propostes següents:

nº 1. Imprimir o pintar el mapa físic d'Espanya i escriure el noms de les principals accidents geogràfics (recorda que el mapa l'hauràs de descarregar primer)

nº 2. Representar damunt una fusta o cartró gruixat la forma del mapa d'Espanya i amb plastilina de diferents colors realitzar les principals formes de relleu i posar els noms.






nº3. Representar les principals formes de relleu d'interior i de costa amb plastilina.



nº 4.Realitzar les fitxes de geografía següents: el relleu.

Recordau que esperam ens envieu les propostes fetes  o fotos d'elles  als nostres correus de contacte :
Maria Colom : mcolom1965@gmail.com
Magdalena Ramos:sonsostre@gmail.com 


Na Carme Montero ens ha enviat un power-point que ha fet de les abelles que volem compartir amb vosaltres.

https://docs.google.com/presentation/d/1Lq5irYnJDRgDBqXIF7WI1q3ib84RnTCgFLeOkg_LYg0/edit#slide=id.g86f622b82c_0_87












PROPOSTA PER LA SETMANA DEL 18 AL 24 DE MAIG
DIA 20 DE MAIG, DIA MUNDIAL DE LES ABELLES 
APROFITANT QUE AQUEST DIMECRES ES CELEBRA EL DIA MUNDIAL DE LES ABELLES, HEM PENSAT QUE PODEM DEDICAR UNA SETMANA A N'AQUESTS ANIMALONS TAN IMPORTANTS  !!!
PROPOSTA PELS NINS I NINES DE 1r i 2N DE PRIMÀRIA
 TAMBÉ OS PODEN SERVIR AQUESTES FITXES



AQUÍ COMPARTIM FEINES SOBRE LES ABELLES D'ALGUNS DE VOSALTRES:








PROPOSTA PELS NINS I NINES DE 3R I 4T DE PRIMÀRIA
 
PROPOSTA PELS NINS I NINES DE 5è I 6è 
vos recordam que els nostres correus són:
mcolom1965@gmail.com (Maria Colom)
sonsostre@gmail.com (Magdalena Ramon)

PROPOSTES PER LA SETMANA DE L'11 AL 17 DE MAIG.
AQUESTA SETMANA VOS PROPOSAM CONÈIXER MILLOR LA VOSTRA PRÒPIA HISTÒRIA FAMILIAR. 
VOS RECORDAM QUE TOT EL QUE FACEU FOTOS,DIBUIXOS,VÍDEOS,POWER-POINT HO PODEU COMPARTIR AMB NOSALTRES ALS CORREUS:
mcolom1965@gmail.com (Maria Colom)
sonsostre@gmail.com (Magdalena Ramon)

EN PAU RIGO ENS ACABA DE FER ARRIBAR AQUEST VÍDEO DE LA SEVA BIOGRAFIA:



Per aquells de la comunitat de grans que que tingueu ganes d'aprofundir en el tema de la familia i la relació amb els fets històrics vos deixam un qüestionari molt interessant i un exemple
(Clica sobre la paraula amb groc)
Per aquells de la comunitat de mitjans que li faci ganes fer una fitxa sobre la familia, vos deixam les fitxes perfectes. (clica sobre la paraula amb groc).



En Guillem Ferrer ens ha enviat el seu arbre genealògic:


AQUÍ TENIU L'ARBRE GENEALÒGIC QUE ENS HA ENVIAT EN PAU RIGO I QUE HA FET AMB UN PROGRAMA INFORMÀTIC AMB EL SEU PARE.



ALTRES FITXES QUE VOS PODEN AGRADAR ALS DE LA  COMUNITAT DE MITJANS.







PROPOSTES CIÈNCIES SOCIALS PER LA SETMANA DEL 4 AL 10 DE MAIG
COMUNITAT MITJANS , 1R I 2N 
UNA VEGADA FETA LA PROPOSTA LA POTS ENVIAR A UN DEL DOS CORREUS.
mcolom@gmail.com (Maria Colom)
sonsostre@gmail.com(Magdalena Ramon
 PROPOSTA PELS DE 3R I 4T DE PRIMÀRIA
LES PROPOSTES FETES LES PODEU ENVIAR ALS SEGÜENTS CORREUS. 
mcolom@gmail.com (Maria Colom)
sonsostre@gmail.com(Magdalena Ramon
PROPOSTA COMUNITAT GRANS 5è I 6 è
Aquí teniu el qüestionari per contestar. Una vegada fet el podeu enviar als nostres correus.
mcolom@gmail.com (Maria Colom)
sonsostre@gmail.com(Magdalena Ramon
 
Na Carme de 5è vol compartir amb nosaltres unes notícies que aquests dies de confinament ha trobat.
Notícia sobre el medi ambient des del confinament

Amb l’aturada de l’activitat humana: fàbriques tancades, autopistes buides, carrers sense gent, etc, tot això ha fet que l’aire estigui menys contaminat, les aigües més netes i els cels més clars. Els nivells de contaminació de l’aire han disminuït des de Xina fins a Venècia, Madrid, Barcelona i València. Segons la Universitat Politècnica de València els cels espanyols estan un 64% més nets. Els canals de Venècia, les aigües estan cristal·lines.

També es poden veure animals salvatges per les ciutats, com porcs senglars passejant pel centre de Barcelona els vespres, un guineu passejant per Londres, inclús s’ha vist un ós passejant per un poble asturià. 
Carme Montero

SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 3 DE MAIG
AQUESTA SETMANA VOS PROPOSAM QUE FACEU DE REPORTERS I REPORTERES,RECOLLINT NOTÍCIES I DE CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES FENT EXPERIMENTS.
 https://www.ecologistasenaccion.org/141258/tres-bones-noticies-en-temps-de-confinavirus/
Ja tenim el primer reporter, en Pau Ramon ens ha fet arribar una notícia que vol compartir amb tots nosaltres. És sobre un caragol que han trobat que té l'espiral de la closca que gira cap a l'esquerra, quan el normal és que girin cap a la dreta. Aquesta característica la produeix un gen. Què vos pareix? Ha de passar  el mateix amb altres mol·luscs? Per exemple, amb el caragol de mar? Vos convidam a investigar més sobre el tema i a fer-mos arribar aquestes i altres investigacions.
El caracol zurdo
N'Hugo de 6è ens acaba d'enviar una nova noticia sobre aquests dies de confinament:


EXPERIMENTS: VOS PROPOSAM REALITZAR UN EXPERIMENT  I QUE ENS ENVIEU UN VÍDEO, UNA FOTO O BÉ LES ANOTACIONS QUE HAGIU FET (ESPECIFICAU,PER FAVOR, SI VOLEU QUE HO PUBLIQUEM O NO)
A CONTINUACIÓ VOS DEIXAM UN EXPERIMENT PER ESCRIU, PODEU CLICAR SOBRE EL SEU NOM LA FORÇA DE L'AIGUA.
TAMBÉ VOS DEIXAM UNA FIGURA QUE VOS POT SERVIR PER A REALITZAR L'EXPERIMENT LA FLOR.
EN EL SEGÜENT ENLLAÇ TROBAREU EXEMPLES  I UN QUADERNET DE PAUTES :
(una vegada dins heu de clicar capil.laritat a la columna de l'esquerra)
A MÉS VOS DEIXAM ALTRES EXEMPLES EN FORMAT VÍDEO:







              Recordau  enviar les propostes fetes als següents correus:
mcolom@gmail.com (Maria Colom)
sonsostre@gmail.com(Magdalena Ramon

EN MIQUEL GRIMALT ENS HA ENVIAT UN VÍDEO  L'EXPERIMENT I UNA FOTO DEL RESULTAT FINAL DE L'EXPERIMENT  DE LA FORÇA
DE L'AIGUA.
                       






  
NA JOANA HA ENVIAT AQUEST VÍDEO FENT ELS SEUS EXPERIMENTS, A MÉS HA ENVIAT LA TASCA Nº1




En Milo Casal ens ha enviat fotos fent l'experiment de la botella màgina i la proposta nº2, on ens ha explicat com el carbonat amb el vinagre fan una reacció química que imfla el globus.




En Pau Rigo ens ha enviat aquest video sobre la pressió atmosférica i la proposta nº1 .
En Tiago ens ha enviat unes reflexions sobre aquests dies que vol compartir amb tots vosaltres. 



PROPOSTES DE CIÈNCIES SOCIALS PER LA SETMANA DEL 22 AL 26 D'ABRIL.
COMUNITAT DE MITJANS
POTS MIRAR EL VIDEO SOBRE LA PREHISTÒRIA,AQUÍ ET DEIX L’ENLLAÇ
https://dinosaurioss.com/la-prehistoria-para-ninos-primaria-y-preescolar/




    
En Pau Rigo ens ha eviat aquest vídeo explicant com ha experimentat l'art de la pintura rupestre.
  Na Joana ens ha enviat una foto amb els tres dibuixos sobre les diferents fasses de la prehistòria.


COMUNITATS DE GRANS
 https://sites.google.com/a/xtec.cat/segon-cicle-mitja/quart-b/la-prehistoria




PROPOSTES CIÈNCIES NATURALS PER LA SETMANA DEL 20 AL 26 D'ABRIL: COMUNITAT DE GRANS

http://mestreacasa.gva.es/c/document_library/get_file?folderId=500014317424&name=DLFE-840777.pdf
Podeu enviar les propostes als següents correus:
 mcolom1965@gmail.com ( Maria Colom) sonsostre@gmail.com ( Magdalena Ramon)

http://mestreacasa.gva.es/c/document_library/get_file?folderId=500014317424&name=DLFE-840777.pdf
 Si voleu ampliar coneixements també podeu entrar als enllaços que trobareu al final del quadernet.Podeu enviar les propostes als següents correus:
mcolom1965@gmail.com ( Maria Colom) sonsostre@gmail.com ( Magdalena Ramon)
PROPOSTA CIÈNCIES NATURALS PER LA SETMANA DEL 20 AL 26 D'ABRIL 
COMUNITAT MITJANS.
EL VENT COM A FONT D'ENERGIA RENOVABLE

ET CONVIDAM A CONSTRUIR UN ANEMÒMETRE SENZILL PER MESURAR LA FORCA DEL VENT. 

Na Sofia i en Cosme han construit un anemòmetre i el seu pare els hi ha ajudat .
  MESURAM LA FORÇA DEL VENT
 HI HA ALGUNA MANERA DE “VEURE” (MESURAR) SI EL VENT ÉS FORT O SUAU?
...........................................................................................................................................................................
 ES POT MESURAR LA FORÇA DEL VENT?
...................................................................................................................................................................... ET PROPOSAM  LA CONSTRUCCIÓ D’UN ANEMÒMETRE SENZILL ( APARELL PER MESURAR LA FORÇA DEL VENT) QUE ENS AJUDI A RESPONDRE AQUESTES PREGUNTES.
PER FER-HO, ES PENJARÀ D’UNA CORDA TRES RECTANGLES DE LA MATEIXA SUPERFÍCIE PERÒ DE DIFERENT MATERIAL: UN DE PAPER, UN DE CARTRÓ I UN ALTRE D’UNA FUSTA PRIMA. CONVÉ PENJAR L’ANEMÒMETRE A UN LLOC QUE HI HAGI UN POC DE VENT ( AL BALCÓ, FINESTRA, TERRASSA,CORRAL,...)

MATERIAL NECESSARI
1 CORDILL DE FIL O UNA CORDA
1 TROS DE FUSTA PRIMA, DE 10 X 20 CM APROXIMADAMENT.
1 TROS DE CARTRÓ DE 10 X 20 CM APROXIMADAMENT
1 TROS DE PAPER DE 10 X 20 CM APROXIMADAMENT
QUÈ PENSAU QUÈ PASSARÀ?
...........................................................................................................................................................................
0.- SI NO ES MOU RES PODREM DIR QUE NO HI HA VENT
1.- SI ES MOU NOMÉS EL PAPER EN PODREM DIR “ BRISA”
2.- SI ES MOU EL PAPER I EL CARTRÓ, EN PODREM DIR” VENT”
3.- SI ES MOU EL PAPER, EL CARTRÓ I LA FUSTA, EN PODREM DIR “VENTADA”
TASCA:
HAURÀS DE REGISTRAR DURANT 5 DIES LA FORCA DEL VENT!

DIA DE LA SETMANA

HORA

FORÇA DEL VENT






















SI VOLEU SABER MÉS COSES SOBRE AQUESTA ACTIVITAT PODEU ENTRAR AL SEGÜENT ENLLAÇ.


HOLA, AQUÍ TE DEIXAM LES PROPOSTES DE CIÈNCIES PER DUES SETMANES. SETMANA DEL 6 AL 10 D'ABRIL: VOS RECORDAM QUE ELS CORREUS PER ENVIAR LES FEINETES FETES SÓN ,TRIA LA QUE VAGI MILLOR AL TEU NIVELL. mcolom1965@gmail.com sonsostre@gmail.com PROPOSTES DE SOCIALS:




MAPA DE LES PROVINCIES: https://i.pinimg.com/originals/ce/e5/bd/cee5bdacbc4d7c31bdbc54d78137542b.jpg      MAPA DE LES COMUNITATS AUTÒNOMES:http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/_media/cursos/tic/d206/modul_6/m6p3i3a.jpg







SETMANA DEL 13 AL 17 D'ABRIL

NATURALS:




       



PROPOSTA: LA CUINA DE CASA
Cerca una recepta per fer a casa i contribueix d'aquesta manera a ajudar a la tasca diària de dissenyar un bon menú. 
La recepta pot ser:
  • Amanida divertida
  • Suc saludable.
  • Plat dolç
  • Plat de pasta.
  • …………………………………
Poden sortir coses ben divertides i cuinar en família serà una experiència interessant.
  LA PROPOSTA: LAPBOOK  (COMUNITAT DE MITJANS I GRANS) Pots fer un lapbook sobre un tema que t'interessi com pot ser: 
-  Les plantes
  Per  a realitzar aquest lapbook et pot servir la informació que trobaràs al següent enllaç   
- ELS ANIMALS VERTEBRATS (mamífers, peixos, rèptils, aus, amfibis)
Per a realitzar aquest lapbook et pot servir la informació que trobaràs al següent enllaç :
- EL COS HUMÀ (els músculs, els sentits, l'aparell digestiu)
Per a realitzar aquest lapbook et pot servir la informació que trobaràs al següent enllaç :
http://www.xtec.cat/~fmarquin/continguts/aparells.htm
  Recorda que has de triar el tema que més t'interessi.
Recordem entre tots què són els lapbooks:
Un lapbook és un tipus de llibre desplegable fet normalment de cartolina que s'utilitza per presentar la informació sobre un tema de forma visual. A continuació deix un enllaç per si voleu consultar una de les moltes maneres possibles de realitzar un lapbook.  
 Si teniu qualque dubte ens podeu enviar un missatge   al correu, també podeu anar enviant comentaris o fotos del procés:     mcolom1965@gmail.com

PROPOSTA: EXPERIMENT DE LA GERMINACIÓ D'UNA LLAVOR.
 Podem utilitzar pèsol, mongeta, cigró, llentia o fava. La germinació és el procés pel qual la llavor comença a  fer arrels. Hem de posar 2 tassons  que contenen cotó fluix, les llavors que han estat triades i aigua, a la llum i 2 tassons amb el mateix contingut que els anteriors a la foscor.
Cada dia observau el que passa i al final heu d'anotar els resultats i treure unes conclusions. Quines llavors han germinat millor? per què? - Podeu anar fent anotacions  del procés de germinació de les llavors  i respondre a les qüestions anteriors, després ens ho podeu enviar per correu : mcolom1965@gmail.com
PROPOSTA: ENTRAM LA PRIMAVERA DINS CA NOSTRA  Avui comença la primavera i les xarxes socials van plenes de bones iniciatives per fer entrar la primavera a casa teva. Una idea és posar-mos a fer flors de qualsevol material que tengueu per casa i decorar casa vostra, o penjar-les als balcons o a les Finestres. Segur que entre tots i totes sortiran idees fantàstiques i molt creatives i si aquesta feina va acompanyada de bona música serà molt millor. https://www.youtube.com/watch?v=V_dOgHIBmNw&t=9s   Si vos fa ganes podeu enviar una foto amb el resultat de la vostra decoració amb flors al balcó o a casa.
PROPOSTA: MAPES INTERACTIUS (COMUNITAT DE GRANS) Aquí teniu uns jocs didàctics per jugar i aprendre un poc de geografía. Repassar: - Comunitats autònomes d'Espanya. -Províncies d'Espanya Estudiar: -Relleu i rius d'Espanya. -Països d'Europa. -Capitals d'Europa Recorda que ens pots comentar com t'ha anat per email: mcolom1965@gmail.com serbal.pntic.mec.es/ealg0027/mapasflash.htm
PROPOSTA: JOCS  SOBRE EL COS HUMÀ (COMUNITAT DE MITJANS I GRANS) AQUÍ A CONTINUACIÓ TROBAREU ALGUNS JOCS SOBRE EL COS HUMÀ. https://clic.xtec.cat/projects/coshuma/jclic.js/index.htm https://es.educaplay.com/recursos-educativos/581572-els_ossos_del_cos_huma.html 
PROPOSTA: LES PLANTES (especialment per 3r i 4t curs) PER ELS ALUMNES DE 3r i 4t, AQUÍ VOS DEIXAM UN TEMARI AMB INFORMACIÓ I PREGUNTES SOBRE ELS CONTINGUTS DE LES PLANTES. SI HO VOLEU FER, ANAU CONTESTANT LES PREGUNTES A UN QUADERN O HO IMPRIMIU I ENS PODEU ENVIAR LES PREGUNTES I RESPOSTES AL SEGÜENT EMAIL: mcolom1965@gmail.com  http://www.xtec.cat/~nminguez/Microsoft%20Word%20-%20les%20plantes%20i%20les%20parts.pdf

UN CONSELL PER AQUESTS DIES!!!!
 Com heu pogut veure les darreres propostes estan plenes d'activitats que podeu fer. El nostre consell és fer a casa el vostre propi full de ruta i anar apuntant aquelles propostes que setmanalment anau fent. Al final de la setmana estareu ben contents i contentes de veure tot el que heu pogut fer.
Ànims i manteniu-vos actius!
Si algú de vosaltres vol contactar amb jo, som na Magdalena Ramon i aquí vos deix el meu correu. Besades per a totes i tots!
sonsostre@gmail.com

PROPOSTA: LA NUTRICIÓ HUMANA ( Comunitat grans) 
Aquests dies que podem dedicar temps a estar amb la família i a compartir molts dels àpats que feim al dia, pot estar bé reflexionar sobre el procés de la nutrició humana. Vos deix un enllaç amb unes activitats per fer.
Primer convè llegir detingudament el que s'explica i després fer les activitats.

PROPOSTA: CLASSIFICACIÓ DELS ALIMENTS ( Comunitats de grans) 
 Llegeix la informació que trobaràs a continuació i una vegada llegida ves i obri la gelera, el rebost o els armaris on hi guardau els aliments.
Elabora al teu quadern una llista de com a màxim 10 aliments de cada tipus.
Aquesta llista la pots escriure amb les tres llengües que treballes a l'escola: català, castellà i anglès.
Exemple:
Aliments reguladors:
CATALÀ CASTELLÀ ANGLÈS
   1.- carxofa alcachofa artichoke
  Els diferents tipus d’aliments 
Classificació dels aliments segons la seva funcióHi ha molts d’aliments, que es poden classificar de diferents maneres. Segons la funció que tenguin a l’organisme els podem classificar en energètics, constructors i reguladors Energètics Són els que serveixen per obtenir energia. Destaquen el pa, pastes, cereals, llegums, sucre, mel, xocolata, dolços, greixos, olis, mantega, nata,… CONSTRUCTORS Els que formen l’estructura del’organisme. També permeten el seu creixement. Els aliments d’aquest grup són el iogurt, el formatge, la carn, el peix, els ous, els fruits secs o el marisc. Reguladors Els que controlen les reaccions químiques del metabolisme i fan que estiguem sans i amb bones defenses. Els nutrients reguladors són les vitamines i alguns minerals(sodi, potassi, etc). Bàsicament fruites i hortalisses. Ànim, posa't en marxa i envia una foto de la llista!  

MÉS PROPOSTES SOBRE ALIMENTACIÓ SALUDABLE 
La Diputació de Barcelona ha publicat una col.lecció de tres quadernets didàctics que van destinats a diferents nivells de primària. Són entretinguts i tenen activitats per fer. Provau d'entrar-hi !
https://www.diba.cat/documents/713456/54941967/Quadern+Cicle+inicial/c442fa95-01cc-4a74-bb9e-74eb365c7a86 
https://www.diba.cat/documents/713456/54941967/Quadern+cicle+Mitj%C3%A0/8dfd9466-a589-4101-a447-b05a975bc0c2 
 https://www.diba.cat/documents/713456/54941967/Quadern+Cicle+superior/71b8b14f-1a5b-4c88-bcb1-198523dac3a


exemple

3 comentaris:

  1. BONES TARDES AVUI HEM INTENTAT OBRIR ELS PDF DEL LINK DE LA PREHISTÒRIA I NO ES DESCARREGUEN...
    ALGÚ TÉ EL MATEIX PROBLEMA

    ResponElimina
    Respostes
    1. HOLA,JO ARA HO HE PROVAT I ME VA BÉ, SI NO HO POTS OBRIR DES DEL BLOG, INTENTA COPIANT L'ADREÇA DIRECTAMENT AL GOOGLE:https://sites.google.com/a/xtec.cat/segon-cicle-mitja/quart-b/la-prehistoria

      Elimina
    2. Si tens un altre cercador també te pot anar bé, seleccionant l'adreça del blog i després l'aferres des del cercador que habitualment utilitzis.

      Elimina