MOVIMENT



Bon dia alumnes i famílies,

Aquesta setmana la proposta tracta de ritme, coordinació, memòria i resistència.
Vos deix 2 propostes perquè trieu la que més ganes vos faci.
A la primera es treballa amb tot el cos. Per aquesta necessitau un guix o cinta adhesiva (per exemple de carrosser ).
La segona treballa només les extremitats superiors. Necessitau fulls blancs i de colors o pintats; o també es pot fer amb guixos de colors.

Esper rebre un petit video (10-15 segons) on se vos vegi realitzant la proposta.



Bona setmana!!

Na Llucia ja ens ha fet arribar la proposta feta. Vos animau a fer-la? 




Bon dia alumnes i famílies,

Aquesta setmana la proposta també va de ritme, coordinació i resistència com a la comunitat dels mitjans, però adaptada a la vostra edat.  
Amb aquesta proposta viatjarem a Àfrica i coneixerem un joc típic d'allà. El joc es diu "SCOTCH-SCOTCH", un joc dansat de Moçambic. Al següent video hi ha tota l'explicació del seu origen, materials que necessitau i com es juga.


Podeu realitzar la proposta sols, intentant completar el joc, o amb un company de joc, que és més interessant i divertit. 
Esper rebre un petit video on se vos vegi realitzant la proposta.

Bona setmana!!



Bon dia alumnes i famílies,

Aquesta setmana li toca el torn a la xarranca. Joc popular on es pinta al terra un conjunt de recuadres o formes per passar una estona divertida de joc. A continuació, a les imatges, trobareu tota la informació i explicació. Clicant damunt cada imatge aquesta es fa gran i facilita la seva lectura. 

Desig rebre una fotografia vostra on es vegi quin joc de xarranca heu triat jugar. 

Bon setmana.

  


Ja hem rebut algun alumne que ha experimentat la proposta d'aquesta setmana. Mirau na Llucia la solució que ha trobat per poder jugar dins casa a xarranca. Fantàstic!!






Bon dia alumnes i famílies, 

La proposta de moviment d'aquesta setmana és una adaptació del tradicional joc de taula "La Oca". A cada casella del joc vos espera un repte motriu a resoldre. Trobareu reptes motrius de tots els blocs de continguts d'educació física. 

Com es juga?
- Utilitzareu un taulell tradicional del joc de "La Oca" on hi ha 63 caselles. Vos facilitaré una imatge del taulell de joc per si no el teniu a casa. 
- Es pot jugar individualment o en petit grup. Cada vegada tira el dau un. 
- Si no vull fer la prova perque no m'agrada o no sé fer-la, he de retocedir una casella.
- Si no aconsegueix superar el repte, he de retrocedir una casella. 
- Si super el repte, em quedo a la casella que estic. 
- Trobareu els reptes o proves corresponents de cada casella a les imatges que vos adjunt. A l'hora de jugar vos serà més fàcil imprimir el recull de reptes. 

Material que necessitareu: Taulell de joc (el de casa o el que vos facilit), fitxa i dau de joc, instruccions dels reptes del joc. 

Quan acabeu el joc m'agradaria rebre un correu explicant-me amb qui heu jugat, quins són els 3 reptes que més vos han agradat i perquè. Per exemple: El repte de la casella 3 m'ha agradat perque...

A continuació vos deix el taulell de joc i el recull de proves/reptes corresponents a cada casella. Al clicar damunt cada imatge ho podreu veure més gran, i fins i tot imprimir-ho. 



 

Bona setmana!!!






Bon dia alumnes i famílies,

Com ja començàrem la setmana passada, seguirem amb els jocs populars que jugàven els nostres pares i padrins. 
Aquesta setmana és el torn de la cursa de sacs. Sabeu que són? Sí?! Idò aquesta setmana ho practicarem. 


Per fer la proposta necessitau: 
- 1 sac per concursant (pot ser un sac de menjar d'animal, una bossa de fems, una bossa de plàstic una mica gran,...)
- Marcar un recorregut a fer. El recorregut ha de tenir inici o sortida i arribada o final. Aquest recorregut pot tenir o no obstacles. 



Aquesta proposta podeu fer-la en grup que és quan realment és una carrera; o sols. Si la feis sols, cronometrau-vos el temps i intentau baixar el temps fet, així feis una cursa de sacs amb vosaltres mateixos. 

M'encantaria veure la vostra carrera de sacs i que me conteu amb qui l'heu feta, com, amb quin material...; per tant estarè encantada de rebre l'explicació, alguna foto o video amb correu. 
Bona setmana!!!

ALGUN DELS VIDEOS QUE JA HEM REBUT:








Bon dia alumnes de la comunitat dels grans. Aquesta setmana la proposta de moviment és el següent repte:

Heu d'aconseguir arribar des de l'entrada de casa fins a la vostra habitació sense tocar al terra. 
Pots utilitzar materials com coixins, papers, cadires,...
Si tens l'habitació molt aprop de l'entrada, també pots intentar anar a l'habitació més llunyana o donar la volta a tota la casa. 

M'encantaria rebre com ho heu aconseguit, quins materials heu utilitzat, com se vos ha acorregut,... Per tant, esper rebre l'explicació, alguna foto o algun video a través del correu. 

Bona setmana i a començar a pensar com ho aconseguireu!!!

A continuació trobau el video de dos alumnes que han resolt el repte. I vosaltres, vos animau a intentar-ho? 










Bon dia alumnes i famílies,

Aquesta setmana començarem amb propostes de jocs populars; jocs que jugàven els nostres padrins i pares amb els seus amics, al carrer i a les festes del poble. 

Una activitat que jugaven molt era a botar corda. I normalment el botar corda anava acompanyat d'una cançó. Per tant la proposta de moviment d'aquesta setmana va d'això, i està composta per les següents parts:
1.- Practica les cançons que vos propòs d'exemple o alguna que vosaltres ja sabeu. Seria molt interessant que pogueu investigar i demanar als vostres pares, padrins o familiars quines cançons botaven ells. 
2.- Prova unes quantes cançons i tria la que més t'agrada. 
3.- Practica la cançó que més t'agrada i fes-ne un video botant la corda i cantant. 
4.- Emplena el formulari, i envia el video. El video el pots enviar a través del formulari o directament al correu educaciofisicaceipmigjorn@gmail.com


Amb aquesta proposta aconseguirem fer un recull de cançons de botar corda i aprendre uns dels altres. 

Algunes canços que jo sé de botar corda: 
A) - Rei, rei quants d'anys viuré? 
     - No ho se. 
     - Ara els contaré. 1, 2, 3, 4, ....
B) * Cancó popular per botar a corda i fer l'acció que es diu tantes vegades com diu. 
     - 1 i 1 a les xanques (botar de dret)
     - 2 i 2 de peu coix, de peu coix (fer dos bots a peu coix)
     - 3 i 3 de mà en terra, mà en terra, mà en terra (tocar amb la mà al terra)
     - 4  i 4  d'"adiós", "adiós", "adiós", "adiós".  
C) Cançó de la cultura popular catalana. 




Bon dia alumnes i families de la comuntat dels grans. 

Aquesta setmana cercarem la part més creativa de tots vosaltres. Heu de crear un joc amb ringos. Però... què són els ringos? 
Els ringos són petits cèrcols amb els que es poden fer gran quantitat de jocs. I clar, però tenim ringos? No, però els construireu. 
A continucació trobau les instruccions de com construir-los amb material reciclat. Són molt fàcils de construir i donen molt de joc. Vos recomàn que almanco en contruïgueu dos, ja que només amb un les possibilitats de joc són més limitades. 


Ja teniu el vostre ringo o ringos? Idò ara toca inventar-vos un joc. 
Ja sabeu que tot joc ha de tenir: nom o títol, explicació de com es juga, normes del joc, número de jugadors necessaris i material. 

Una vegada creat el joc, i practicat; enviau-me el joc escrit al correu electrònic. I si vos animau, podeu fer un vídeo explicant vosaltres mateixos el joc. 
Endavant i aprofitau la gran creativitat que teniu!!!




ATENCIÓ: 
Ja hem rebut les primeres respostes del joc #DEFC2020
Esperam rebrer-ne moltes més. 








Bon dia alumnes i famílies,

Aquesta setmana seguim amb la proposta del joc de reptes que vos vaig presentar la setmana passada, ja que és una proposta composta per 8 reptes motrius i això fa que sigui una mica més complexa que el que s'havia proposat fins ara, per tant es necessita més temps.  

Completam la setmana amb la realització del següent formulari. Una vegada finalitzat el joc cal emplenar el formulari que trobareu a continuació.

                           FORMULARI JOC #DEFC2020

Aquells alumnes que ja han completat el joc dels reptes, ara cal emplenar el formulari. Vosaltres aquesta setmana teniu la possibilitat de torna a fer el joc a veure si trobau una nova manera de resoldre els reptes; sinó, podeu triar una altra proposta de les moltes que hi ha al blog, més avall, com a "recursos que estan a la vostra disposició". M'encantaria que me fessiu arribar les propostes que anau fent setmanalment. 

Bona setmana!!!




Bon dia alumnes i famílies,
Aquesta setmana la proposta és la mateixa per les dues comunitats. 
Com el curs passat, el CEIP MIGJORN estam inscrits al Dia de l’Educació Física al Carrer. Enguany, degut a les circumstàncies que tots sabeu, hem canviat la C de carrer per C de casa. Aquest dia és demà 28 d’abril.


Per aquest motiu, vos present el joc de reptes motrius que he dissenyat per celebrar el dia. 
El joc té l’objectiu de realitzar activitat física divertida, en família, per treballar cooperativament i per seguir aprenent.

Aquest joc és la proposta de la setmana. Com podreu comprovar tots els reptes estan pensats per adaptar-se a l’edat i al moment evolutiu de cada infant. 
No deixem que la situació actual ens allunyi de celebrar aquest dia.


M’encantaria rebre el repte final. Així com el nom de l’equip i  totes aquelles impressions i sensacions que heu tingut durant al joc. Desig que el gaudiu molt.




VIDEOS REBUTS DE LES PROPOSTES DE LA SETMANA PASSADA:

ANIMAU-VOS A ENVIAR EL VOSTRE.


COMUNITAT DELS GRANS: 

Na Carme i n'Elisa han creat reptes i ens han enviat com ho han resolt. Vos animau a resoldre'ls? 







COMUNITAT MITJANS: 

A continuació trobareu els circuits que ens han enviat per mostrar-vos. Ja has fet el teu? Anima't a enviar-lo. 

Seguim rebent vídeos dels circuits fets. 

A continuació podeu veure el vídeo dels circuits fets per na Kenia i en Siro. 




A continucació podeu veure el circuit de na Mar: 



I de n'Andreu també hem rebut el següent vídeo:



En Pau Rigo ha creat, juntament amb el seu pare, un circuit pensant en el Dia de l'Educació Física a Casa. L'ha fet amb la bicicleta: 




Circuit creat per en Miquel Grimalt:

Na Francesca, de la comunitat dels grans, s'ha animat a fer un circuit d'habilitat motrius molt diverses. 



Circuit d'equilibri creat per na Llucia:



Circuit creat per na Joana, on ha practicat moltes habilitats: bots, girs, trepar, punteria,...




Na Maria Almodóvar ha creat el següent circuit:


En Cosme, i la seva germana Sofia, també han fet un circuit a casa i ens conten que han fet:

 

En Guillem també ha fet un circuit on ha reptat per davall les cadires, ha fet cucaveles, botat corda, ha botat la pilota i encistellat, balancejos amb el gronxador, jugat a paletes i a piso. Un circuit ben complet. 








Ja fa dies que estau a casa, i se cert que heu trobat mil maneres de realitzar activitat física. Idò, ara és el moment de mostrar-nos allò que heu fet. 
Aquesta setmana heu de crear circuits motrius amb allò que tengueu a casa. No importa l'espai ni els materials que tengueu, lo important és la imaginació.

Passes a seguir:
  1.- Pensau on fareu el circuit.
  2.- Recopilau tot aquell material que necessiteu en funció d'allò que voleu treballat. 
  3.- Col·locau el material.
  4.- Practicau el circuit i anau canviant el material fins aconseguir tenir-lo tal i com havieu pensat. 
  5.- El teniu? Ja és definitiu? 
  6.- Idò ara demaneu que vos gravin o vos facin fotos fent el circuit i ens ho mandau a la mestra de moviment.

IMPORTANT! 
Totes les fotos i vídeos que rebrem els penjarem al blog de moviment. Aquests seran models perque els altres alumnes s'animin a mostrar-nos al seu. 

PER ENVIAR EL CORREU:
Enviau les imatges o el vídeo a educaciofisicaceipmigjorn@gmail.com 
Al correu explicau com ho heu construït, amb quins materials i quines habilitats heu volgut treballar amb el circuit creat. 

** Si no voleu que el vostre correu es publiqui al blog, simplement l'enviau a la mestra per mostrar la tasca feta, especificau-ho al correu i no serà publicat. 

A continuació vos deix uns exemples de circuits per obrir la vostra imaginació. 
ENDAVANT ALUMNES!!!

         



      



Bon dia alumnes, aquesta setmana seguirem amb els reptes motrius. Esper que ja hagueu practicat els de la setmana passada perque aquesta setmana anam un poc més enllà. 

Al finalitzar l'explicació de la tasca setmanal trobareu 4 reptes motrius per fer a casa, com veureu són gravats per un company d'EF. Ens van prefecte per la feina que cercam fer. 

Tasca a fer:
  1.- Resodre els 4 reptes motrius, mínim 2. 
  2.- Enviar-me un correu mostrant-me els reptes motrius fets. 
Al correu podeu fer una explicació ben detallada de com heu resolt el repte (on heu montat el repte, amb quins materials, com l'heu resolt, amb quins temps l'heu aconseguit, quins objectius heu treballat), també podeu fer-ho a través de fotos explicant l'anterior o enviar-me un vídeo on es veu com heu resolt els reptes. 

Pels que voleu anar una mica més enllà (sobretot alumnes de 5è i 6è) ara vos toca a vosaltres crear algun repte motriu per fer a casa. Amb els reptes proposats teniu exemples, i jo se que vosaltres sou molt creatius; m'ho mostraveu cada dia a l'ambient. Per tant, a partir de la platilla que vos adjunt, i que vos podreu descarregar, creau el vostre repte motriu per fer a casa. 

Guia per crear el repte motriu:
  1.- Descarregar la plantilla(Pitjau sobre "plantilla" per accedir-hi. Per fer-hi feina descarregau-vos una còpia al vostre ordinador, sinó modificareu l'original i tothom veurà i podrà modificar la vostra feina). A continucació vos deix la imatge de la plantilla per si teniu problemes per accedir-hi. A partir de la plantilla model que vos propòs podeu crear la vostra. 
                                     
  2.- Pensar què volem fer, amb quin material, on,...
  3.- Tenir clar l'objectiu del repte. 
  4.- Practicar i modificar tot allò necessari. 
  5.- Emplenar la plantilla.
  6.- Enviar el vostre repte (plantilla emplenada) al correu educaciofisicaceipmigjorn@gmail.com

Tots els reptes que rebrem, els anirem publicant a aquest blog a la pàgina de moviment. Entre tots crearem un gran recull de reptes que ens ajudarà a fer activitat física a casa, a estar contents i entretinguts. 

** Si no voleu que el vostre correu es publiqui al blog, simplement l'enviau a la mestra per mostrar la tasca feta, especificau-ho al correu i no serà publicat. 

REPTES DE LA SETMANA:

Per treballar el llançament, la direccionalitat del llançament i la punteria. Quina major puntuació has aconseguit?


Per treballar la conducció, el colpeig amb "pal de golf" i la punteria. Ho heu aconseguit?


Per treballar la cooperació i els desplaçaments. 
Heu intentat reduir el temps del primer cop que ho heu aconseguit? 
Quin és el millor temps en el que ho heu aconseguit?

Per treballar el colpeig i la coordinació ull-mà. 
Quant tots seguits heu aconseguit fer?
Heu aconseguit estar 30 segons sense perdre el control? Quant tocs heu fet? 



BONA SETMANA ALUMNES!!!





















ALTRES RECURSOS QUE ESTAN A LA VOSTRA DISPOSICIÓ: 







Per la comunitat del mitjans vos propòs la següent proposta d'atenció, ritme i coordinació:
EM SEGUIXES? --> Només necessitau un fol en blanc, fols de colors (que les podeu pintar) i cinta d'aferrar. 

Per la comunitat dels grans vos propòs uns videos de ball del conegut joc Just Dance per poder treballar el ritme, la coordinació i moure un poc tot el cos. 
WAKA WAKA 
GHOSTBUSTERS
MAMMA MIA




- Joc de la OCA: Comunitat dels grans 
A continuació teniu l'enllaç per poder jugar a la OCA de la CONDICIÓ FÍSICA. Animau-vos a passar una estona de joc i d'activitat física amb família. 
* Les activitats amb banc suec feis-ho amb un escaló de casa. 

- Joc del DAU:
Llança un dau! Fes l'acció que correspongui al número que ha sortit en el dau. Aconseguiràs fer totes les accions abans de 15 tirades?
Les accions que vos propòs per cada nombre són:
   1.- 5 bots a peu coix.
   2.- Arrosega't com un cuc fins a l'altre cantó d'on et trobes (habitació, corral,...).
   3.- Fes 5 voltes sobre tu mateix/a.
   4.- Salta com un conill fins a l'altre cantó d'on et trobes. 
   5.- Fes una tombarella.
   6.- Ves a 4 potes fins a l'altre cantó d'on et trobes. Si pot ser sense recolzar els genolls a terra. 
* També et pots animar a proposar noves accions per cada nombre del dau. 




- REPTES COOPERATIUS AMB FAMÍLIA: NOU
Els companys del projecte Formigues Cooperatives, que molts de vosaltres coneixeu, han creat un joc ben divertit per fer reptes físics cooperatius amb família. Vos deix l'enllaç i vos anim a jugar-hi. Jo ja hi he jugat!!!       MOVEM-NOS A CASA 




Els alumnes de la comunitat del mitjans s'han familiaritzat amb el ioga. La comunitat dels grans, també el coneixen i poden fer aquestes propostes. 
Què podeu fer?
 a) Practicar les figures que a continuació vos propòs.
 b) Que els vostres fills facin de mestres als familiars de casa. És una bona activitat per poder practicar tota la família junta. 
 c) Amb les figures practicades podeu crear una història o un conte on apareixin les figures. Heu de narrar el conte i fer les figures alhora. 
Primeres figures: L'arbre,  el cigne i la granota.


Noves cartes de figures de ioga: L'arc, la mitja lluna i el peix.
També vos deix uns vídeos per fer ioga guiat. Pitjau sobre el nom.
IOGA ANIMALS
EL CONTE DE LES PAPALLONES
"LA LOCOMOTORA VALIENTE" Nou conte de ioga.





Aquí teniu un recull d'aquells jocs que coneixeu i que ara podeu jugar a casa amb els germans, germanes i familiars. 
- Conillons amagats ("escondite")
- Un, dos, tres pica paret. 
- Joc color-color.
- Joc cantat comprau peix.
- Aranya peluda
- A, E, I, O, U amb un globus (si teniu poc espai) o amb una pilota si disposau d'un espai ampli sense perill d'espenyar res. 
- Amagdar corretja, el que coneixem avui en dia com a "Fred i calent. Consisteix en que un amaga un objecte, i els altres l'ha de cercar. Les úniques directirus que es donen es fred si està enfora de l'objecte i calent si s'està aprop.





Vos anim a crear material d'educació física amb el que teniu a casa. A més de passar una estona retallant, aferrant, pintant,... després tendreu un nou joc per treballar .

BITLLES RECICLADES:

10 botelles de plàstic, "bricks" de llet o inclús cartrons de paper de WC, crear les teves bitlles. 
Amb papers de diaris fes una bolla i envolta-la de cinta d'aferrar. La bolla ha de ser proporcional a la mide de les teves bitlles. 
 
Ja tens un joc de bitlles a casa per jugar amb tota la família. Treballareu els llançaments i llançaments de punteria. 

Xanques RECICLADES:

2 pots d'alumini de conserva o 2 cossiols que tengeu per casa.
2 cordells.
Idees per decorar-los com volgueu (papers de colors, pintar-los, goments,...)
                             




Un pic creats podeu mostar-vos circuits a casa per superar. Recordau, poder fer ziga-zagues, superar obstacles, passar per un espai estret, ...
Segur que teniu més creativitat que jo. Animau-vos a enviar les vostres creacions al blog. 






Hola, alumnes i famílies,

Primer de tot molt d'ànims per passar aquests dies de confinament a casa. Són situacions difícils d'adaptar-nos i convé tenir present vàris consells.

- Intentau fer activitat física diàriment, almanco una horeta. No és necessari que sigui molt intensa, ni que la faceu d'una sola vegada. Procurau no estar molt de temps sense moure les cames. Tendràs temps per tot, mirar la televisió, jugar, llegir,...

- Cuidau la vosta alimentació. En situacions com les que estam passat és fàcil caure a alimentar-nos com si cada dia fos cap de setmana, menjars greixosos, menjar sempre el mateix, obviar la rutina de fer 5 menjades, i oblidar-nos de la fruita i verdura. Més que mai, intentau dur una dieta equilibrada, rica amb fruites i verdures, i no deixeu de beure aigua.












2 comentaris:

  1. Les classes de ioga tot un èxit!!! Maria i Joan Almodóvar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé!! Estic molt contenta que les aprofiteu.
      Vos aniré posant noves cartes i enllaços.
      Ànims i força!!!

      Elimina